Aquest any estem cursan tercer i l'assignatura de didàctica de la llengua i la literatura II ens ha portat a crear aquests bloc, un projecte per adaptar un dels capítols de la història de la Pippi Calzaslargas, un llibre creat per Astrid Lindgre, el 1945.
El capítol que treballarem es titula "La Pippi tot ho troba" i és el segon capítol del llibre.
Començarem per la contextualització,ens trobem en una escola on es treballa per projectes i cada trimestre canviem de projecte, i ara estem treballant el projecte de la Pippi. Prèviament ja han parlat sobre la Pippi, és a dir, ja la coneixen, i nosaltres ara el que farem serà centrar-nos en el capítol que prèviament haurem adaptat que s'anomena ''La Pippi tot ho troba''. Aprofitarem aquest projecte també per involucrar als alumnes de sisè de primària de l'escola i com a activitat de l'assignatura d'arts, el que faran serà realitzar més dibuixos per afegir al llibre.
Com que s'apropen les festes de Nadal, i com cada any a l'escola l'últim dia de classe abans de les vacances de Nadal, cada curs escolar es disfressa d'algun tema diferent. Juguen , ballen i berenen tots els cursos junts al gimnàs de l'escola. La classe de P5 ens disfressarem de Pippi Calcesllargues la ''trobacoses'' i menjaran tots junts galetes de gingebre que hauran fet els infants a l'escola.
OBJECTIUS:
Involucrar a l'alumnat a llegir i escriure.
Implicar a l’alumnat de primària i altres mestres de l’escola a col·laborar i a venir a la festa.
Potenciar el treball en equip i la cooperació entre els alumnes i els professors.
Gaudir tots junts a la festa de Nadal.
PARTICIPANTS:
Alumnes i professorat de P5.
Alumnes i professorat d’arts de 6è de primària.
Tota la comunitat educativa (festa de Nadal).
Els protagonistes seran l’alumnat de P5 i comptarem amb l’ajuda de l’alumnat de 6è de primària i el professorat d’arts, ja que faran d’il·lustradors. A més a més, de tota la comunitat educativa que participarà en la festa de Nadal.
TEMPORITZACIÓ:
Dins del primer Trimestre, durarà l’últim mes d’aquest. Començarem el dia 20 de Novembre aproximadament.
Hi dedicarem un parell d’hores al dia, durant tres dies a la setmana, per realitzar les diferents activitats (si veiem que és necessari més temps per l’elaboració de les disfresses, hi dedicarem més hores).
AVALUACIÓ:
Com a eines d’avaluació, utilitzarem una graella d’observació quantitativa on avaluarem els objectius generals del projecte i també els objectius de les activitats.
I a més a més, avaluarem les activitats de lectoescriptura amb uns ítems qualitatius. Sempre partint de l’observació activa del professorat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada